Hovedbestyrelsen

Hovedforeningen
Hovedforeningen holder bestyrelsesmøder et antal gange om året i København. Hovedforeningen har det overordnede ansvar for Dansk Botanisk Forening; den daglige ledelse varetages af forretningsudvalget, der består af formand, næstformand og kasserer.

Der holdes generalforsamling inden udgangen af april hvert år, hvor bestyrelsen vælges. Her under kan du se hvornår bestyrelsen holder møder og hvem den nuværende bestyrelse er.

Bestyrelsens møder

• 9. januar 2017
  • 8. februar
  • 28. marts
  • 1. april (Generalforsmaling)
  • 20. april
  • 15. maj
  • 14. juni
  • 15. august
  • 21. september
  • 23. oktober
  • 4. december

Møder afholdt i 2016.

538642-user_512x512 Eva Kullberg
Formand og repræsentant for Jyllandskredsen.  Valgt 2017.Lektor emeritus, cand. scient. Hovedfag: Botanik. Speciale: Græsfamilien. Har siden 1996 været I bestyrelsen for jyllandskredsen.Repræsenterer desuden foreningen i bestyrelsen for Nationalpark Mols Bjerge, Det Grønne Råd i syddjurs kommune og Det rådgivende udvalg for Tøndermarsken.
Kontakt: +45 21 69 82 23.
Jakob Hermann
Valgt 2017 som kasserer, på valg 2019. 27 20 91 12.
Anna Bodil Hald Anna Bodil Hald

Naturbeskyttelse, naturforvaltning, botanisk formidling, konkret naturpleje
Naturkonsulent og partner i NatLan.+45 21 42 23 30.

Claus Helweg Ovesen Claus Helweg Ovesen
Foredragsudvalget. Genvalgt 2017. På valg 2019.
538642-user_512x512 Henrik Tranberg

Repræsenterer Ulveøen, aka. Fynskredsen. Berygtet ekskursionsløve, der ikke anser broer som en hindring for at deltage i foreningens ture. I Fynskredsen har vi netop igangsat projekt Eventyrlig Flora.

538642-user_512x512 Poul Evald Hansen
Valgt til bestyrelsen i 2015 (på valg 2017) og medlem af foreningen siden ca. 1980. Har arbejdet som botaniker i bl.a. Amphi Consult og lavet botaniske undersøgelser i bl.a. Vestskoven. Desuden medlem af Danmarks Naturfonds bestyrelse og lokalformand i DN Albertslund.
Peter Jannerup

Menigt medlem af bestyrelsen, deltager i Østkredsens naturbeskyttelsesudvalg. Arbejder med naturbeskyttelse, naturpleje og en smule naturformidling i Kalundborg Kommune. Medlem af bestyrelsen siden 2012. Genvalgt 2017. På valg 2019.

Ida Bomholt Dyrholm Jacobsen

Jeg er uddannet biolog med særlig interesse i foreningsorganisation, “medlemspleje” og selvfølgelig udbredelsen af kendskabet og glæden ved botanikken. Medlem af bestyrelsen siden 2015. Jeg er bosat i Grønland og ansat ved Grønlands Naturinstitut. Kontakt moc.l1506325985iamg@1506325985nesbo1506325985cajdb1506325985i1506325985. Ansvarområder: Hjemmesideudvalget og sekretariatet/kontor.

538642-user_512x512 Gunnar Rylander Hansen

Hjemmesideudvalget

538642-user_512x512 Erik Thomsen
Repræsentant for Østkredsen.
Nikolaj Hedegaard Correll

Nikolaj er redaktør på vores medlemsblad URT. Han har en særlig interesse i at udbrede kendskabet til og forståelsen for den danske vilde flora. Nikolaj er til daglig biolog i Rambøll, hvor han arbejder med med natur og miljøvurderinger. Han kan kontaktes på kd.gn1506325985inero1506325985fksin1506325985atob@1506325985tru1506325985. Medlem af bestyrelsen siden 2016. På valg 2018.

Sidst opdateret 9. Sep 2017