Tur til Hyllekrogen på Lolland

lørdag 29/08 2020

Thure Hauser

NB: Tidspunkt opdateret. Turen varer fra kl. 10.00 – 15.30.

Mødested: Lyttesholm Naturcenter (Lyttesholmvej 4A, 4970 Rødby)

Saksfjed-Hyllekrog er et af Fugleværnsfondens største naturreservater, og et EF-beskyttelses- og Ramsar-område. Saksfjed-Hyllekrog huser en meget varieret natur med skov, krat, strandeng, strandfælled, klit og åben kyst. Ligesom fuglene, trives derfor et stort antal plantearter, som bl.a. nyder godt af store åbne engområder som græsses af vilde heste. Du kan læse mere om området her.

På turen er vi så heldige at få Uffe B. Nielsen, naturvejleder og medlem af reservatets frivillige arbejdsgruppe, til at vise rundt. Uffe kender området og dets natur indgående, og kan fortælle om historie, plejeplaner, succeser og udfordringer. Turen arrangeres i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening Lolland.

Kontakt Thure Hauser. 2011 4469

Husk mad og drikkelse til turen; der er ingen mulighed for at købe undervejs. Fodtøj som kan tåle vand er nok en god idé.

Hvis du ønsker at tage en længere tur, kan du overnatte i shelter, telt eller muligvis værelse på Lyttesholm.

Vi forsøger at arrangere fælleskørsel, så hvis du kan have nogen med, eller ønsker at køre med, så skriv det ind her, så vi kan koble jer sammen.