Kystskrænter med kalkoverdrev ved Kyndbyværket

lørdag 27/04 2024

Dan Hua Wang

Tilmelding ikke nødvendig. Se vedrørende kørsel i beskrivelsen.

Mødested: Grusparkeringsplads ud mod kysten langs Kyndbyvej (55.8073074, 11.8812368).

Praktisk information: Botanikken befinder sig næsten udelukkende på en stejl kystskrænt, og turen er dermed mindre egnet for dårligt gående. I øvrigt er alle meget velkomne.
Husk nogle gode vandrestøvler. Når der nu ikke længere er Stor Bededag at se frem til i år, ser vi i stedet frem til en hyggelig tur langs kystskrænterne ved Kyndbyværket. Turen går langs stejle kystskrænter med kalkoverdrev,
hvor vi ser på nogle af forårets flygtige arter, som længe har været i vente efter en lang vinter. På turen er der mulighed for at opleve tidlige forårsarter som håret viol, kornet stenbræk, mat potentil, hulkravet kodriver, vår-star,  nikkende kobjælde, knoldet mjødurt og områdets hovedattraktion himmelblå lungeurt. Hvis man ikke har fået nok af plantesortimentet, vil vi også lede efter bakke-star og se efter vinterstandere fra storblomstret brunelle, glat rottehale, grenet edderkoppeurt og bjerg-perikon.

Vi opfordrer stærkt til samkørsel: hvis du kan tilbyde, eller ønsker kørsel, så fyld dette skema ud, og vi vil koordinere: https://forms.gle/gCaw59fmSFLNLCsq5

Kontakt: Dan Hua Wang, tlf. 3054 3102