Højsommerekskursion til Læsø

fredag 11/08 2017 - mandag 14/08 2017

Læsø

Louise Jensen, Ditte Arp & Peter Wind

På nedenstående link finder du information om højsommerekskursionen.

Status pr. 20. apr 2017: alle pladser er optaget, men du kan blive skrevet på venteliste. Kontakt Peter Wind (Se tilmelding).

Højsommerekskursionen er naturligvis for alle foreningensmedlemmer.

Hent beskrivelse af højsommerekskursionen som PDF.

Dansk Botanisk Forening inviterer hermed til årets højsommerekskursion til Læsø. Med sin mangfoldige og uberørte natur hører Læsø til i den absolutte særklasse, og mange usædvanlige planter findes her. Turens fokus vil være at udforske øens mange naturtyper, bl.a. strandenge, klitheder, kær mm.

Prisen for de 4 dage er 2825/2725/2625 kr. pr deltager/1800 kr. pr studerende i et dobbeltværelse ved henholdsvis 35/40/45 deltagere. Ønskes enkeltværelse eller værelser af typen A50/B60 tillægges 375 kr. – du kan læse mere om værelsestyperne på feriecentrets hjemmeside.

Beløbet dækker færge tur/retur (fra Frederikshavn), afgang fredag kl. 15.10, bustransport rundt på øen, samt indkvartering på Gammelgård Feriecenter med fuld forplejning samt 3 botaniske guider. Afgang fra Læsø vil være mandag formiddag kl. 9.40 med ankomst til Frederikshavn ca. kl. 11.10

Tilmelding sker efter ’først til mølle’ princippet med indbetaling af et depositum på 1.200 kr./900 kr. for studerende til Rønde og Omegns Sparekasse reg. nr. 9354 kontonr. 0000192775 – mrk. ’dit navn – Læsø’. Samtidig (med samme frist) foretages skriftlig tilmelding til Peter Wind, Moesbakken 19, 8410 Rønde, tlf. 87914110 (aften) eller med e-mail til pw @ roendesnet.dk. Oplys venligst dit navn i tilmeldingen med adresse og telefon, samt e-mail. De tilmeldte vil modtage en kvittering, når depositum er indgået. Sidste frist for tilmelding og indbetaling af depositum er 1. februar 2017, hvor et mere udførligt program med oplysning om slutbetaling vil blive fremsendt.

Peter Wind koordinerer fællestransport i det omfang, det er muligt. Derfor bedes bilister med ekstra plads ved tilmelding oplyse antallet af andre medpassagerer.

Turledere: Louise Jensen, Ditte Arp & Peter Wind