Er du interesseret i plantebestemmelse og -økologi?

Interesse for workshop-serie i plantebestemmelse og -økologi for begyndere og let øvede? Giv din mening til kende!
Ønsker du at lære mere om de planter, der omgiver os, at kunne bestemme dem, og vide mere om deres økologi?

Bestyrelsen i Dansk Botanisk Forenings Østkreds planlægger en række workshops for nybegyndere og let øvede næste vinter, og er nysgerrige efter at vide, om der er interesse for initiativet. Giv derfor din mening til kende!

Vi planlægger at starte med en tur til Naturcenter Vestamager, hvor vi vil se på planter i området og samle planter og fotos til kommende workshops. Efterfølgende mødes vi til workshop-aftener, hvor vi gennemgår kendetegn for de forskellige plantefamilier, og ser på plantearternes karaktertræk, voksesteder og økologi.

Vi vil arbejde med friske planter, når det er muligt, og ellers bruge tørrede planter, fotos og illustrationer.
De planlagte workshops vil udgøre en løst struktureret serie, hvor du kan dukke op, når det passer dig. Efter en introduktion forventer vi at deltagerne selv bidrager aktivt til dagens aktiviteter ved hjælp af lup, billedflora, bestemmelsesnøgler og -apps, og med assistance og bidrag fra mere erfarne botanikere i foreningen.

Før vi går i gang, vil vi meget gerne høre fra dig! Er dette noget, der vækker din interesse, enten som ny i botanikken eller som resurseperson, som kan lære fra dig? Har du forslag til indhold og form, og nyttige erfaringer vi kan lære af? Vis din interesse ved at skrive kommentarer i dette online dokument eller skriv til os på , så vi kan planlægge og skræddersy vores workshops efter jeres ønsker og behov.