Jyllandskredsens generalforsamling 2025

Jyllandskredsen

Tilmelding se Beskrivelse

18:00-18:15 Velkomst
18:15-19:00 Oplæg ved Ida Bomholt Dyrholm Jacobsen, botaniker ved Grønlands Naturinstitut i Nuuk, ph.d.-studerende ved Aarhus Universitet og medlem af hovedbestyrelsen
Botanik(er) i Grønland
Ida har i mere end 7 år arbejdet som biolog, botaniker og miljørådgiver ved Grønlands Naturinstitut i Nuuk. Hun vil fortælle om sit arbejde, ph.d. projekt samt øvrige projekter og arbejdsopgaver og vise en masse billeder af den grønlandske flora. Ida arbejder blandt andet sammen med Flemming Rune og Jon Feilberg på en opdatering af Grønlands Vilde Planter, hvilket har affødt rejser til bl.a. Zackenberg, Paamiut og Sisimiut. En anden stor del af hendes arbejde består af feltarbejde i moniteringsprogrammet Greenland Ecosystem Monitoring BioBasis i Kobbefjord syd for Nuuk, hvor der i den snefri sæson indsamles data om nøgle-økosystemfunktioner og biologiske variable, bl.a. inventering af det permanente vegetationstransekt, NERO line. Hendes nuværende Ph.D. handler bl.a. om at analysere disse data.

19:00: Generalforsamling
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning ved formanden
3. Kassererens beretning
4. Forslag fra bestyrelse eller medlemmer
5. Valg af 4 bestyrelsesmedlemmer
6. Valg af 1-3 suppleanter
7. Valg af revisor
8. Eventuelt

Har du et bestyrelsesmedlem i maven, eller ønsker du bare at give den en skalle og være aktiv i foreningen, så duk op og hør mere om arbejdet. Efter generalforsamlingen er Jyllandskredsen vært ved et lettere traktement. Forslag til behandling på generalforsamlingen skal være fremsendt til formanden for Jyllandskredsen senest 10 dage før generalforsamlingen.

tiny.cc/dbfj25

Tilmeld dig gerne a.h.t. forplejning, men det er ikke et krav. Dog nødvendigt ift. deltagelse på Zoom (link udsendes til tilmeldte umiddelbart før mødet).