Nordisk botanisk rejse til Åland

mandag 10/06 2019 - fredag 14/06 2019
Hele dage(n)

Carl­ Adam Hæggström

Den 10.-14. juni tilbyder Dansk Botanisk Forening en fælles nordisk tur til Åland. Turleder er Carl-Adam Hägström, som også har skrevet bogen ”Ålands flora”. Vi får mulighed for at nyde forsommerens smukke og artsrige miljøer i tre intensive dage, hvor vi også oplever spændende kulturhistoriske miljøer. Vi starter den fælles ekskursion ved færgelejet i Mariehamn mandag d. 10. juni kl. 18, hvor gruppen bliver hentet af bus, der kører os til Övernäsgården, hvor vi skal bo. Det ligger lige uden for Mariehamn. Der er heldagsekskursioner fra tirsdag til torsdag. Fredag d. 14. juni er der halvdagstur, der ender med transport til færgen, som sejler kl. 12.45. Der er ca. 25 pladser, som skal fordeles mellem danske, norske og svenske deltagere. Eventuelle yderligere information om ekskursionen lægges på hjemmesiden.

Tilmelding åbner d. 15. marts.

Ved tilmeldingen betales samtidig depositum på 750 danske kroner (evt 101,35 Euro for svenskere og nordmænd – det er typisk billigere at overføre beløb i Euro mellem bankerne i norden). NB: Kun 8 pladser til hvert land, de fordeles efter først til mølle princippet. Når tilmeldingsfristen udløber vil eventuelle restpladser reserveret til andre lande fordeles til deltagere på venteliste. Eventuelle spørgsmål: , mobil 21698223 eller til Stefan Grundström:

Pris for 4 nætter, morgenmad og frokost samt bus og guide 3000 danske kroner. Deltagerne arrangerer selv rejsen til Mariehamm. Der går fly fra København til Helsinki og videre derfra til Mariehamn. Man kan også flyve eller tage toget til Stockholm og derfra videre med bus til færgen, der sejler til Mariehamn.