Vinterens planter i Boserup

lørdag 05/02 2022

Parkeringspladsen ved den vestlige ende af Boserup skov, lige øst for det gamle Boserup sanatorium

Thure Hauser

Tilmelding ikke nødvendig, men kørsel forsøges koordineret.

Vinteren er på sit strengeste, Kyndelmisse har lige slået knude, men planterne overlever jo heldigvis alligevel. Men hvordan gør de? Og kan vi kende, finde dem uden deres sædvanlige skrud?

Vi går en rundtur fra parkeringspladsen, og kommer forbi  bl.a. strand-krattene med mange småtræer og buske, og stævningsskoven hvor Boserup Stævningslaug bakser med at holde stævningen i hævd  (hvis du har lyst har vi arbejdsdag dagen efter, d. 6.).

Alle er meget velkomne, med og uden forudsætninger og bidrag.  Husk varmt tøj og godt fodtøj. Turen bliver ca 3 km lang, med mulighed for at afkorte.  Der er god forbindelse med bus 207 fra Roskilde St., kun 47 min fra København H! Hvis du kører og kan have andre med, eller ønsker kørelejlighed, så skriv her: https://forms.gle/HeBNoZegMkb2mbnn6.

Tilmelding ikke nødvendig, men hvis vi skulle aflyse vil det blive meddelt på Botanisk Forenings Facebook-gruppe.

Se her på Arter.dk, hvad der er fundet i området.

Hvis du i løbet af turen registerer fund på Arter.dk bliver de automatisk registreret i denne digitale artsliste. Hvis du ikke er bruger, men har lyst til at være det, så kan du oprette dig her.