Aflyst! Tang, Gilleleje Havn

søndag 02/06 2024

Ruth Nielsen & Erik Aabjerg Friis

Tilmelding ikke nødvendig.

Turen er desværre aflyst!

Turen er arrangeret af Dansk Botanisk forening, Østkredsen og Tangnetværket

For alle, der har lyst til at blive klogere på mange af vores arter af tang (havalger) og få demonstreret presning af havalger og registrering af fund i Arter.dk.
Vi arbejder på nordøst molen og samler ind ved molehovedet. Kom forbi i tidsrummet mellem kl. 10 og kl. 15, som det passer dig. Vær med til indsamlingen. Vi hjælpes ad med bestemmelse af algerne, og. laver en lille udstilling af de indsamlede alger. Desuden vises hvordan man kan presse dem.

Mødested: Det grønne område ved nordøst molens rod. P-plads: Fabersvej/Strandalle
GPS: 56.12413605787489, 12.313869388274371

Der er offentlig transport til Gilleleje Station, hvorfra der er ca. 800 m til mødestedet. Fra stationen gå til højre ad Kystvejen, fortsæt ad Gilleleje Hovedgade, Kirkestrædet, til højre ad Østergade og Søstrædet til Fabersvej.

Vi opfordrer stærkt til samkørsel. Hvis du kan tilbyde, eller ønsker kørsel, så fyld dette skema ud, og vi vil koordinere: https://forms.gle/TKYu7cTyr61LVXxx5
Medbring tøj til udendørs ophold efter vejret og til at gå ud i vandet fx waders, gummistøvler eller badetøj.
Til indsamlingen små spande eller plastic poster. Små river er nyttige til indsamling, så hvis du har en børnerive eller lignende, er det også en god ide at medbringe – samt evt. forplejning.

Kontakt: Erik Aabjerg Friis mob. 53 37 11 88.