Sensommerflora på Lyø

søndag 11/08 2019

Carsten Hunding

Kun tilmeldte kan deltage.

På Lyø får vi mulighed for at uddybe kendskabet til øens plantevækst, idet der ikke synes at foreligge en samlet og detaljeret beskrivelse.

Her er fine strandenge og -overdrev, hvor vi kan øve os i at kende forskel på de svære mælder og gåsefødder. Vokser her både Rød og Drue-Gåsefod – og hvilke af blomsterne er det, vi især skal hæfte os ved? Vi skærper også blikket for at spotte det spinkle græs, Spidshale, mens Soløje-Alant, Strand-Firling, Samel og Strand-Mandstro, der her på øen hedder Havtidsel, let lader sig identificere. I Lyø By vokser Læge-Alant og ved havnen en anden lægeurt, Almindelig Hjertespand – stadigvæk, kan man håbe.

Tilmelding: Antallet af deltagere er begrænset til 20, efter først-til-mølle.

Turen koster 50 kr. pr. snude. Beløbet går til delvist at dække udgiften til færgetransport af biler og deltagere samt let fortæring på færgeturen, både frem og tilbage.

Du kan først tilmelde dig fra den 20. juni. Send e-mail til eller sms til 5131 9113 og hør, om der er plads. Hvis det er tilfældet, får du yderligere besked om turen.