Orkidé-fest på Østmøn

P-pladsen ved Høvblege, Busenevej, 4791 Borre

Martin Køhl Søholm og Carsten Hunding

Tilmelding nødvendig - se Beskrivelse

Kun tilmeldte kan deltage – turen er nu fuldt booket!

Vi besøger nogle af Danmarks fineste orkidé-lokaliteter – og alle de andre skønne planter, der vokser sammen med orkidéerne.

Lørdag mødes vi på P-pladsen ved Høvblege, Busenevej, 4791 Borre kl. 12,00. Her spiser vi frokost og begynder opstigningen til det pragtfulde Høvblege med bl.a. Sump-Hullæbe Rød Hullæbe, Skov-Gøgeurt og Østrigsk Hør.

Efter aftensmad, overnatning og morgenmad på Hotel Residens Møen i Stege kører vi til Jydelejet med bl.a. Hvidgul Skovlilje og en velvoksen bestand af Horndrager, for derefter at nyde en overdådig flora af bl.a. Stor Gøgeurt, Skov-Gøgelilje og Enblomstret Fladbælg på Hundevæng Overdrev. Turen slutter kl. 16.

Lokale, fagkyndige guider viser os rundt på alle lokaliteterne.

Tilmelding: Starter 20. januar og slutter 20. marts 2022. Du tilmelder dig ved at sende e-mail til Martin Køhl Søholm: . Antallet af deltagere er begrænset til 20, efter først-til-mølle.

Vi kører i private biler.

Pris pr. deltager: Enkeltværelse kr. 1.950, dobbeltværelse kr. 1.600. Prisen er beregnet ved 20 deltagere. Ved færre kan der komme en mindre prisregulering. Prisen dækker 3 retters menu lørdag aften, overnatning samt morgenmad og madpakke søndag. Man sørger selv for frokost lørdag.

Spørgsmål til turen: Martin Køhl Søholm, tlf. 51167251.