Opdagelsesrejse til Lerbjerg skov

Skov-parkeringspladsen for enden af Lerbjergvej

Thure Hauser

Tilmelding for kørsel. Se beskrivelse

Opdagelsesrejse til Lerbjerg skov ved Hvalsø på midtsjælland – en kommende naturperle.

Mødested: Skov-parkeringspladsen for enden af Lerbjergvej, 55.56081, 11.86853

Lerbjerg skov er blevet købt af Naturfonden (https://naturfonden.dk/natur/lerbjerg-skov/), og skal fremover udvikle sig fra en lidt kedelig produktionsskov til vild skov og natur. Da skoven grænser op til Bistrup-skovene, som er kendt for sin diversitet af planter og andre arter, bliver det virkelig spændende at følge udviklingen. Skovens planteliv er imidlertid meget lidt undersøgt, så på denne og kommende ture skal vi på rigtig opdagelsesrejse og hjælpe med at registrere den nuværende flora.

Vi går en kortere rundtur, og koncentrerer os derefter om at undersøge nogle områder som Frederik fra Naturfonden har udpeget.

Alle er meget velkomne, med og uden ekspertviden. Husk mad og drikkelse, flora, lup, registrerings-apps, mm.

Vi har oprettet en “aktivitet” på Arter.dk til registreringer i området: bidrag gerne til denne. Turen bliver ca 3-4 km lang. Det er muligt at tage tog til Hvalsø st. og cykle/gå til mødestedet  Hvis du kører og kan have andre med, eller selv ønsker kørelejlighed, så skriv her: https://forms.gle/Q8UvfbQyvT1ug8z46, så sætter vi jer i forbindelse med hinanden.

Tilmelding ikke nødvendig, men hvis vi skulle aflyse vil det blive meddelt på Botanisk Forenings Facebook-gruppe.