Midsommertur til Vendsyssel

Tornby Kirke, Nejstgårdvej 1, Tornby, 9850 Hirtshals

Ian Heilmann og Martin Køhl Søholm

Kun tilmeldte kan deltage

Vi besøger nogle af de fineste botaniske lokaliteter i Nordjylland: ”Vandplasken”, Rubjerg Plantage og Hammer Bakker.

Lørdag mødes vi ved Tornby kirke kl. 12,00 og kører til de righoldige kærområder ved Liver Å, “Vandplasken” og Nørlev kær. Her forekommer sjældne arter som Sort Skæne, Pukkellæbe, Mygblomst, Bredbladet Kæruld og Mos-Dværgulvefod. Sidst på eftermiddagen besøger vi Rubjerg Plantage med bl.a. store bestande af Hollandsk Hullæbe. Vi vil lede efter Rød Hullæbe og Pukkellæbe. Vi tjekker ind på Tylstrup kro ca. kl. 19, hvor vi spiser middag og overnatter.

Søndag kører vi til Hammer Bakker, en del af hvilke ejes af DBF. Her vil Rasmus Fuglsang Frederiksen vise os rundt i det afvekslende område med arter som Guldblomme, Nikkende Kobjælde, Lyng-Star, Rundbladet Soldug og Blærerod. Turen slutter kl. 14.

Vi kører i private biler. Pris pr. deltager: 1.629 kr. ved et deltagerantal på 10, og 1.331 kr. ved 20. Prisen dækker middag med tre retter lørdag aften, overnatning i enkeltværelse samt morgenmad søndag morgen. Prisreduktion ved valg af dobbeltværelse og middag med to retter. Der er mulighed for at ankomme om fredagen med en ekstra overnatning, for egen regning.

Opkrævning vil ske efter tilmeldingsfristen, når vi kender deltagerantallet.

Yderligere oplysninger og tilmelding senest 1. maj 2021 til

Ian Heilmann, mb. 25891732, e-mail:

Martin Køhl Søholm, mb. 42541454, e-mail: