Ekskursion til Peberholm

søndag 01/08 2021

Hans Ohrt

Tilmelding nødvendig - se Beskrivelse

Dansk-svensk fælles botanisk ekskursion til Peberholm!

Dansk Botanisk Forening arrangerer i samarbejde med Lunds Botaniska Förening en fælles dansk svensk botanisk ekskursion til Peberholm den 1. august. Turleder bliver Hans Ohrt, som har fulgt øens udvikling fra starten. Det er første gang siden 2010, at der har været mulighed for botanisk interesserede at besøge øen. Det maksimale antal deltagere er dog af praktiske årsager begrænset til 40 deltagere fra hvert land. Deltagerne fra Danmark og Sverige mødes på Peberholm, hvorefter man undersøger øen i blandede hold. Turen er sat til at vare 5 timer fra ca. kl. 10 – 15.

Tilmelding er nødvendig, og prisen for turen bliver omkring 200 kr. Tilmeldingen er slut.

Deltagere bliver udvalgt efter først til mølle princippet, og der bliver en (kort) venteliste. Nærmere information om mødested m.v. sendes til deltagerne inden turen.