Eftermiddagstur til det sydlige Hedeland

tirsdag 04/07 2023

Anders Juel

Tilmelding ikke nødvendig, men kørsel forsøges koordineret.

På denne eftermiddagstur besøger vi det sydlige Hedeland, hvor der i den reetablerede råstofgrav har etableret sig fine rigkær med arter såsom slangetunge, kødfarvet gøgeurt og pile-alant. Dertil vil vi se kalkoverdrev med arter såsom due-skabiose og smalbladet klokke. Der vil også være lejlighed til at se på vandplanter, ruderat arter samt mindre almindelige forvildede arter.
Vi mødes kl. 16.00 på Parkering Hedeland – Tranemosen, der nås fra Tranemosevej. Koordinaterne er 55.621235, 12.172895. Vi opfordrer stærkt til samkørsel: klik på dette link: https://forms.gle/bEfE9Mb3KLH5SDau7, udfyld, og i vil blive sat i forbindelse med hinanden.
Kontakt: Anders Juel  4166 5259
Påklædning og fodtøj efter vejret – vi følger hovedsageligt etablerede stier, men i bakket terræn.