Botaniske ekskursioner – en vigtig og væsentlig hjørnesten i Dansk Botanisk Forenings aktiviteter

torsdag 16/09 2021

Auditorium A, Bygning 1, Universitetsparken 15, København Ø

Peter Wind

Tilmelding ikke nødvendig for nuværende

NB: På grund af et større arrangement ikke vil være muligt at parkere i universitetets P-pladser i Universitetsparken den 16. september. Kkommer du i bil, må du altså finde plads andre steder end Universitetsparken.

Jeg har arrangeret ekskursioner for Dansk Botanisk Forening siden 1984. Det drejer sig om alt fra en dages ture i Danmark, ture på De Vilde Blomsters Dag, flerdages ture som forårsekskursioner, de traditionelle højsommerekskursioner inden for landets grænser og ikke mindst flerdages ture til udlandet til hovedparten af Europas lande, øer i Atlanterhavet samt til Grønland og Armenien – og det i godt samarbejde med gode kolleger og turarrangører. Jeg giver en oversigt over ture arrangeret siden 1984 og frem til i dag, fortæller om udfordringerne ved turplanlægningen og deres gennemførelse, fokuserer på high lights fra nogle af turene og  slutter af med at berette om dette års forårstur til Bornholm og højsommerekskursionen til Sydsjælland samt et par spændende ture i det jyske. Endelig vil jeg betone væsentligheden af ekskursionernes betydning for opbygning af et godt socialt foreningsliv.