TirsdagsBotanik

Ønsker du at blive bedre til at kende planter og deres økologi? Meld dig til “TirsdagsBotanik”, en kommende serie af workshops!

Botanisk Forening Øst afholder som noget nyt en række workshops hvor begyndere og let øvede kan blive bedre til at kende planter og deres økologi.

Vi vil lægge vægt på almindelige planter, du kan møde i dine omgivelser, og almindelige plantefamilier. Vi vil benytte illustrationer, medbragte fotos, og fotos fra internettet, udover det rigtige plantemateriale vi kan skaffe. Vi starter med en lørdagstur til Naturcenter Vestamager d. 28. september, og mødes derefter hver anden tirsdag fra d. 1. oktober kl. 17-20 i lokaler hos Dansk Ornitologisk Forening (DOF, Vesterbrogade 140A, København). Erfarne botanikere vil holde korte oplæg ved hvert arrangement, og i øvrigt vil deltagerne bestemme planter ved hjælp af floraer og bestemmelsesapps, med bistand fra medhjælpere, samt udforske arternes voksesteder og økologi.

Du behøver ikke at deltage til alle TirsdagsBotanik-aftener, men kan tilmelde dig dage hvor du kan og vil. Workshop-serien er gratis for medlemmer af Dansk Botanisk Forening; udgifter til kaffe-kageordning og evt. ekstra ture kommer til. Det er en fordel at medbringe håndbogen “Dansk Flora”, at have app’en Arter.dk installeret på sin telefon, samt have internetadgang på denne.

Du kan læse mere om TirsdagsBotanik og melde dig til her

Vi håber på mange gode TirsdagsBotanik-aftener,
Hilsen Dansk Botanisk Forenings Østkreds

TirsdagsBotanik lørdag 28/09 2024