Kom til Fyns vigtigste naturpleje i Lisbjerg Mose

søndag 16/09 2018

Tilmelding foretages til Kurt Due Johansen, 23688692 eller på

Lisbjerg Mose er både Natura 2000 område og fredet. Mosen rummer store botaniske værdier, herunder den eneste forekomst af halvgræsset Sort Skæne på Fyn. Desuden f.eks. Eng-Troldurt, Sump-Hullæbe og Butblomstret Siv. Mosen er imidlertid truet af tilgroning.

Vi fik taget hul på plejen i 2016 og 2017, hvor vi ryddede et stykke for krat og slog vegetationen. Desuden fik vi slæbt materialet væk. Et fantastisk stykke arbejde af de ca. 20 deltagere, der trodsede regnen og fik en god oplevelse.

Naturplejen arrangeres i et samarbejde mellem Danmarks  Naturfredningsforening og Dansk Botanisk Forening’s Fynskreds.

Arrangementet omfatter fuld forplejning for de deltagende, herunder velkomstkaffe/kage, god frokost med øl/vand og ”skrub af kaffe/kage”.

Mødested: Vejen Lisbjerg ved landevejen mellem Grindløse og Vesterby, se kortet nedenunder.