Botaniktur til Island

Norsk Botanisk Forening arrangerer i 2018 botaniktur til Island

Revideret program opdateret september 2017

Hent programmet som pdf.

Foreløbigt program (ikke revideret):

8. juli – Vi mødes i Reykavik. Forskellige indkvarteringsmuligheder

9. juli – Vi tar fælles bus til Hólar på nordøen. Turen er på ca 320 km og tager ca 4 timer. Der planlægges med stop undervejs. Forskellige indkvarteringsmuligheder.

10. – 13. juli – Vi bor i Hólar, og har bus, som kører os rundt til forskellige lokaliteter langs nordkysten af Island. En af dagene besøger vi Akureyri med en flot botanisk have.

13. juli – Vi kører tilbage til Reykjavik om morgenen. Der er mulighed for at se nærmere på Reykjavik, og der kan arrangeres tur til den Blå Lagune om eftermiddagen. Overnatning i Reykjavik – forskellige indkvarteringsmuligheder.

14. juli – Afslutning af ekskursionen.

Pris

Der lægges op til to forskellige prisniveauer, afhængig af om man ønsker billig indkvartering eller lidt dyrere (bedre standard). De opgivne priser her er maks-priser. Der vil blive udregnet endelig pris i løbet af januar 2018

Billigt niveau: Dobbeltværelse eller flersengsværelse med delt bad ca 13.000 Norske kroner (10.400 danske kroner)

Dyrt niveau: Dobbeltværelse (eller enkeltværelse – mod tillæg) med eget bad. Der er kun et begrænset antal enkeltværelser til rådighed ca 17.000 norske kroner (13.600 danske kroner)

Prisen er baseret på 30 deltagere og inkluderer:

• Overnatning i Reykjavik natten 8. – 9. juli og 13. – 14. juli
  • Overnatning i Hólar 10. – 13. juli
  • Transport t/r Reykjavik-Hólar, og egen buss med chauffør i Holár.
  • Morgenmad, primitiv frokost og middag i 5 dage.

Det er en forudsætning at man selv sørger for transport (fly) til og fra Reykjavik, egen rejseforsikring.

Interesserede bedes meddele dette til Kristin Vigander hurtigst muligt, så turforberedelserne og planlægningen kan komme i gang. Denne interesse er helt uforpligtende.

Endelig tilmelding sker i slutningen af november og senest 1. december, med indbetaling af 3000 danske kroner i depositum.

Endelig pris vil blive udmeldt i januar 2018, og restbeløbet betales senest 1. februar

Mere detaljeret program kommer i løbet af foråret 2018, når det endelige deltagerantal kendes.